نقد و بررسی گوشی گلکسی A01 Core
نوشته شده توسط : Hesam Barzegaran

 

نقد و بررسی گوشی گلکسی A01 Core

کمپانی‌های مختلف، در کنار عرضه‌ گوشی‌های پرچمدار و میان‌رده، گوشی‌هایی تولید می‌کنند که کیفیت ساخت ضعیف‌تری داشته و تنها برای برآورده کردن نیاز روزانه‌ی کاربر تهیه می‌گردد. این دسته از گوشی‌ها قیمت بسیار پایین‌تری داشته و به گوشی‌های پایین رده یا اقتصادی معروف هستند و توانسته‌اند در دستان بسیاری از کاربران با سطع توقع پایین از گوشی، جای گیرند. گلکسی A01 core از گوشی‌های اقتصادی کمپانی سامسونگ بوده که لقب ارزان‌ترین گوشی کمپانی در سال 2020 را از آن خود کرده است. این گوشی جذاب با چیپست مدیاتک MT6739WW، باتری 3000 میلی آمپر و دوربین 8 مگاپیکسل روانه‌ی بازار شده و توجه بسیاری از منتقدان گوشی‌های اقتصادی را به خود جلب نموده. برای بررسی بیشتر این گوشی مقرون به صرفه با ماریاتل همراه باشید.

 

طراحی

کمپانی سامسونگ برای این گوشی مقرون به صرفه از متریال پلاستیک برای ساخت بدنه پشتی و فریم استفاده کرده؛ بدنه‌ پشتی از پلاستیک مات تهیه شده که با طرح راه راه موربی تزئین گشته و این طرح علاوه بر زیبایی بیشتر، از لیز خوردن گوشی در دست جلوگیری می‌نماید.

همچنین در سمت چپ بدنه‌ی پشتی، دوربین به همراه چراغ LED فلش در یک ماژول بیضی قرار گرفته است. در فریم گوشی نیز به پیروی از جنس بدنه از پلاستیک مات استفاده شده که رد اثر انگشت به روی آن باقی نمی‌ماند و گوشه‌های منحنی این فریم، به قرار گرفتن بهتر گوشی در دست، کمک شایانی می‌کند.

در پایین فریم اسپیکر، میکروفن، جک 3.5 میلی متری و درگاه micro USB؛ در سمت راست فریم دکمه‌ کم و زیاد کردن صدا به همراه دکمه‌ پاور و در سمت چپ فریم خشاب سیم کارت به چشم می‌خورد. به دلیل استفاده از متریال پلاستیک، گلکسی A01 Core وزن بسیار کمی داشته و تنها 150 گرم می‌باشد و در ابعاد 5.3 اینچ تولید شده است.

در قسمت جلوی گوشی نیز یک صفحه نمایش شیشه‌ای در نظر گرفته شده که مقاومت زیادی در برابر خط و خش ندارد و با حواشی بسیار پهن، تنها 74.5% از ابعاد بدنه را به خود اختصاص داده است. به طور کلی کمپانی سامسونگ تلاش زیادی برای طراحی متفاوت یا خاص نکرده و این گوشی شباهت بسیار زیادی به گوشی‌ها ساخته شده در سال‌های قبل از 2019 دارد.

 

 

صفحه نمایش

پنل قرار گرفته برای صفحه نمایش گلکسی A01 Core از نوع PLS IPS بوده و در رزولوشن 720 در 1480 و تراکم 311 پیکسل در هر اینچ، برای استفاده روزمره و وبگردی گذینه‌ی بسیار مناسبی است. تصاویر در این صفحه نمایش کیفیت قابل قبولی داشته و جزئیات به خوبی دیده می‌شود.

رنگ‌ها تقریبا به آنچه که در واقعیت هستند، شباهت داشته و عمق رنگ مشکی رضایت بخش است. این صفحه نمایش تنها در دید مستقیم کیفیت خوب خود را حفظ کرده و در صورت نگاه کردن به صفحه نمایش از زوایای کناری، رنگ‌ها کاملا بهم ریخته و کیفیت تصویر به شکل قابل توجهی کاسته می‌شود. روشنایی این صفحه نمایش عملکرد مناسبی داشته و کاربر در شرایط نوری نچندان شدید، به راحتی می‌تواند به فعالیت با صفحه نمایش بپردازد؛ اگرچه در نور شدید یا نور مستقیم آفتاب صفحه نمایش به سختی دیده می‌شود که در این بازه قیمتی مشکل قابل قبولیست.

 

سخت افزار

برای پردازنده‌ی گلکسی A01 Core از یک چیپست مدیاتک MT6739 استفاده شده که توانایی اجرای برنامه‌های سبک و نیمه سنگین را داشته و در اجرای این دسته از برنامه‌ها دچار کندی یا افت کیفیت نمی‌شود. برای پردازنده‌ی گرافیکی از PowerVR GE8100 بهره برده و دارای پردازنده‌ی مرکزی 4 هسته‌ای می‌باشد که هر چهار هسته‌ی آن از نوع 1.5 GHz Cortex-A53 است.

مجموع عملکرد این سخت افزارها در کنار یکدیگر باعث شده تا گلکسی A01 Core بتواند بسیاری از برنامه‌های مورد استفاده روزمره و بازی‌های کم حجم و سبک را به راحتی اجرا نماید و دچار کندی یا افزایش دما نشود؛ اما در تست صورت گرفته توسط تیم ماریاتل، در اجرای بازی سنگینی مانند Call of duty به شدت دچار لگ و کندی شده و توانایی اجرای چنین برنامه‌ی سنگینی را ندارد.

برای رابط کاربری این گوشی، از رابط کاربری معروف سامسونگ یعنی one UI استفاده شده که محیطی بسیار کاربر پسند داشته و مخاطب به راحتی می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند و اگر کندی یا لگ در آن کمتر گردد، حتی می‌تواند رابط کاربری مورد علاقه مخاطب نیز شناخته شود.

گوشی گلکسی A01 Core از هیچ حسگر خاصی برای امنیت این گوشی استفاده نمی‌کند و کمپانی سامسونگ، حسگر اثر انگشت یا تشخیص چهره برای این گوشی در نظر نگرفته است و برای امنیت آن باید از پترن یا پسورد استفاده کرد.

 

دوربین

گلکسی A01 Core تنها یک لنز دوربین 8 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم 2.2 داشته که نسبت به قیمت گوشی، عکس‌های قابل قبولی به ثبت می‌رساند. رنگ‌ها در این دوربین کمی اغراق داشته و پررنگ‌تر از آنچه که در حقیقت هستند به ثبت می‌رسد.

شارپنس این دوربین عملکرد قابل قبولی داشته و جزئیات خوبی در هر تصویر به ثبت می‌رسد. همچنین در صورتی که کاربر حوصله به خرج داده و به عکاسی بپردازد، می‌تواند عملکرد بسیار ضعیف داینامیک رنج را بهبود ببخشد.

دوربین گلکسی A01 Core دارای فوکوس خوردکار بوده که باعث می‌شود بتوان راحت‌تر سوژه مورد نظر را انتخاب و به ثبت رساند. این دوربین توانایی فیلم برداری 1080 در 30 فریم بر ثانیه را نیز داشته که عملکرد آن چندان قابل توجه نیست و صرفا برای رفع نیاز می‌توان از آن استفاده کرد و برای فیلم‌برداری حرفه‌ای گزینه‌ی مناسبی نخواهد بود. دوربین سلفی این گوشی 5 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم 2.4 بوده که در شرایط نوری مناسب، تصاویر قابل قبولی به ثبت می‌رساند.

 

باتری

کمپانی سامسونگ برای این گوشی مقرون به صرفه، یک باتری لیتیوم یونی غیر قابل تعویض 3000 میلی آمپر در نظر گرفته که می‌تواند تا 12 ساعت فعالیت بی وقفه و سنگین، انرژی خود را حفظ کرده و کاربر را از شارژ مجدد بی‌نیاز نماید.

 

جمع بندی

گوشی گلکسی A01 Core با رم 1 و 2 گیگابایت به بازار عرضه و حافظه داخلی در نظر گرفته شده برای این گوشی، 16 و 32 گیگابایت بوده که به کمک یک micro SD می‌توان مقدار حافظه را افزایش داد. رنگ‌های منتشر شده برای این گوشی مقرون به صرفه مشکی، آبی و قرمز می‌باشد.

 

 

ارزش خرید

گوشی مقرون به صرفه‌ی کمپانی سامسونگ، در ابتدایی‌ترین نوع گوشی در کمپانی طراحی شده تا کمترین هزینه‌ی تمام شده را برای کمپانی داشته باشد و لقب ارزان‌ترین گوشی سامسونگ در 2020 را به خود اختصاص داده است. این گوشی با توجه به قیمت در نظر گرفته شده برای آن، تنها برای رفع نیاز اولیه کاربر در تمام بخش‌ها ساخته شده و به هیچ عنوان چیزی بیشتر از آن نباید انتظار داشت و نمی‌تواند از پس بسیاری از برنامه‌های سنگین و بازی‌های گوناگون برآید. اگر شما قصد خرید یک گوشی مقرون به صرفه را داشته باشید، کدام گوشی موجود در بازار را انتخاب می‌کنید؟

 

منبع: ماریاتل وارد کننده رسمی تلفن همراه

اینستاگرام ماریاتل





:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: